Din amorteala somnului dulce al alesilor locali din Bucuresti, un consilier municipal a gandit un proiect de hotarare care interzice circulatia prin centrul Bucurestiului a unor autoturisme.

Daca ai masina personala uita-te in talon la norma de poluare

Astfel copiind decizia marilor capitale europene s-a initiat o hotarare care stipuleaza ca, incepand cu 15 martie 2019 orice autovehicul care nu este incadrat in niciuna din clasele de poluare cat si cele aflate in clasa 1 sau 2 nu vor mai putea sa circule deloc prin centrul Bucurestiului. Adica te uiti in talon si daca acolo scrie ca autoturismul sau autovehiculul tau este non euro, euro 1 sau euro 2 incepand cu 2019 nu mai circuli prin centru insa poti circula prin restul capitalei.

Dar asta nu este tot. Proiectul mai spune ca incepand din 2022 aceste masini nu vor mai circula deloc prin Bucuresti. In traducere libera asta ar insemna ca ai de ales din urmatoarele posibilitati:

1. o pastrezi ca fiind de epoca
2.o duci la fiare vechi
3. o folosesti pentru programul rabla (daca va mai exista pana atunci)

Tot din 2022 se va interzice ca masinile Euro 3 si Euro 4 sa nu mai circule nici ele prin buricul Bucurestiului. Interdictia aceasta va fi extinsa la nivelul intregii capitale incepand cu 2015. Adica prin splendidul mic Paris nu vor mai putea circula incepand cu 2025 decat masini ce au de la Euro 5 in sus si evident masinile hibrid si electrice.

Interdictiile de mai sus nu se aplica si urmatoarelor autovehicule:
– cele ce au dreptul de a folosi semnale speciale de avertizare luminoase
– transportul in comun
– ambulante
– cele cu activitati publice precum si cele ce transporta alimente
– masini cu girofaruri galbene si cele  folosite la depanare
– autovehicule destinate transportului persoanelor cu handicap locomotor

Sanctiuni prevazute

Propunerea consilierului prevede pentru incalcarea acestei reguli sanctionarea contraventionala cu amenda de la 500 la 2000 lei.

Sa nu credeti cumva ca acest consilier este o eminenta cenusie luminat fiind el peste noapte si gandind aceasta initiativa. Marile orase si capitale europene precum Strasbourg, Paris, Stockholm, Munchen, Amsterdam Roma, Brlin, Viena au luat deja aceste decizii.

Cei mai rapizi si mai drastici au fost francezii care deja au votat in consiliul zonei metropolitane ca din iulie 2019, 800.000 de masini sa fie vizate de aceasta hotarare.

Si tot interesant este faptul ca in urma unor statistici facute in tarile civilizate in ceea ce priveste cumpararea de masini noi diesel, la ei procentul a scazut dramatic, in timp ce la noi pe fondul ieftinirii acestor autoturime, numarul inmatricularilor a crescut.

La noi ca la nimeni!