La finalul acestui articol va spuneam ca am ajuns sa testez modelele Nissan Juke atat pe motorina cat si pe benzina, hotarat fiind in prima faza sa-mi achizitionez o benzinara. Ei bine dezamagit fiind de motoarele pe benzina ale celor de la Nissan si testand intr-un final un diesel 1.5 dci la reprezentanta, m-am hotarat: raman fidel disel-ului!.

Zis si facut. Am achizitionat un Nissan Juke, 1.5 dci/110 cai second hand fabricatie 2016 cu 20.000 km la bord, varianta Tekna, adica varful de gama al celor de la Nissan. Urmarisem in timp ce testam diferite modele de masini anumite optiuni si mi le-am dorit si eu pe masina. Am gasit-o dupa ceva cautari si nopti pierdute si am cumparat-o.

Despre masinuta
Norocul sau mai bine zis asa a trebui sa se intample, a fost ca proprietarul a cumparat masina din reprezentanta din Germania, lucru care m-a bucurat teribil. Stiti cum este: ce este facut pentru Germania nu este si pentru Romania. Masina cu putini km, miroase si acum a nou in ea… ce mai, incantat de masina in conditiile in care nu gaseam Juke cu acest nivel de echipare, putin rulata si evident disel.

Optiunea pe care mi-o doream cel mai mult era incalzirea in scaune. Singura posibilitate era modelul Tekna! Din modelele testate, in general doar masinile cu echipare de top au aceasta optiune si pretul total al masinii depaseste suma de 17.000 E in cel mai simplist caz.

Drumuri lungi si fara probleme
Timp de aproximativ 2 luni am parcurs 5000 km. Comparata cu iubirea mea oricat de indragostit am fost de acea masina, Juke reprezinta un salt de 12 in timp. Tehnologia auto a facut progrese imense pornind de la tinuta de drum a masinii si terminand cu optiunile bine gandite ale inginerilor. Cateva exemple ar fi: avertizarea de unghi mort, pornirea din buton, cheie inteligenta, around view camera. Pe scurt diferente care fac diferenta!

La drum intins dupa 200 km parcursi fara oprire poti trage o concluzie zic eu lamuritoare: confortul este net superior, nivelul de zgomot redus substantial, iar soferul se simte extrem de relaxat. O alta optiune pe care mi-am dorit-o a fost sistemul de navigatie si in plus bluetooth-ul care sa ma elibereze de grija cautarii telefonului prin geanta, oferindu-mi astfel posibilitatea sa simplific totul la o singura atingere a ecranului tactil.

A fost singura optiune?
Nu. Am luat in calcul Mazda Cx3, Suzuki SX Cross, Vitara, Dacia Duster, Renault Kadjar, Kia Sportage, Hyundai Tucson. Unele dintre ele, incantatoare, le-am eliminat din cauza pretului. Cea care m-a impresionat cel mai mult a fost Mazda CX3 in final pretul acesteia ajungand undeva pe la 21.000 E. Nu sunt bani multi cand ii ai….. dar ea va fi urmatoarea achizitie.

Ce m-a determinat sa faca aceasta alegere
Interiorul masinii, si faptul ca este acel model care ,,fie iti place de mori, fie urasti aceasta masina”. Pe langa aceste mici diferente, Nissan Dynamic Control System – reprezinta un set de comenzi intuitive cu ajutorul carora poti face anumite selectii de care ai nevoie – a reprezentat gaselnita pentru care am spus ,,DA”!

In incheiere eu ti-as recomanda aceasta masina doar daca iti place sa fii un pic mai mult Yin, adica sa ai un comportament de sofat mai relaxat, mai boem, mai lipsit de griji si fara dorinta de a lasa asfatul in urma ta. Aceasta masina iti ofera placerea de a conduce privind cum cei din jurul tau isi arunca coada ochiului catre ciudatenia ta. S-ar putea sa nu-ti placa din prima sau chiar deloc, sa nu fie genul tau de masina, insa sincer este superioara unor modele chiar si de la VW.

Recomandarea mea: du-te la o reprezentanta si macar fa un drive test. Restul reprezinta doar o chestiune de gusturi.

Aventura Juke, continua!