Motivul introducerii acestei categorii este unul simplu si anume lipsa unor informatii clare despre aceasta minunata masina numita Nissan Juke, din partea detinatorilor ei. De ce minunata? Pentru ca iti imparte optiunile in doua: ori iti place de te innebuneste ori nici macar nu te uiti la ea.

In urma cu un an am inceput cautarile schimbarii actualei masini Skoda Octavia Tour, motorizare 1.9 TDI motor ALH (intr-un viitor articol am sa va povestesc ce a insemnat aceasta masina pentru mine timp de 12 ani). Am alergat prin toate showroom-urile incepand cu Mercedes si terminand cu Dacia. Am testat zeci de masini printre care si gama Nissan (Micra, Xtrail si Juke). Modelul testat pus la dispozitie a fost un diesel 1.5 DCI, echipare Tekna caruia i-am acordat cea mai mica atentie posibila si la care nici nu m-am uitat aproape deloc. Am trecut peste aceasta alegere mai usor decat iti poti imagina.

Am fost atras intotdeauna de masinile diesel, de siguranta pe care ti-o ofera la turatii mici si cuplu ridicat atunci cand mergi in panta, pe drumuri de munte, cand traversezi rauri si urci pante, mai ales ca acum locuiesc intr-o zona ce mi-a permis sa testez masinile in aceste conditii.

Insa zvonistica, ca deh functioneaza cel mai bine, m-a indemnat sa aleg motorizare benzina desi nu eram eu foarte convins, dar zic hai sa incerc. Si am cautat si am testat diferite tipuri pana intr-o zi cand obtinand bunavointa unui prieten de la reprezentanta Nissan am condus un Qashqai. Masina noua, varianta de top (caci majoritatea dealerilor te incanta cu varianta aceasta si la finalul calatoriei iti fac cunoscut si pretul), benzina, masina chiar m-a incantat. Trecand la calcule suma de achizitie era mult peste pragul ce mi-l propusesem eu.

Am venit acasa si-am rasfoit toata mapa cu gama de auto disponibila la Nissan, in incercarea de a ma incadra in bugetul alocat si am zis: ,,Xtrail scump, Qashqai la fel, Micra cam micuta. Pai si ce mai ramasese? Juke!  Mai sa fie cu uratenia lor. Hai sa incerc, zic eu. Si am incercat variantele 1.2 si 1.6 benzina caci asa imi propusesem sa achizitionez.

Timp de cateva zile am testat variantele de mai sus. Masina mergea foarte bine, insa consumul era de speriat, eu obisnuit cu 4.5-5 % la diselul meu, iti imaginezi ce insemna 9-10 % la Juke-ul pe benzina. Coliva de pe tort a reprezentat-o cutia automata cu motor pe benzina de la Juke care pur si simplu m-a dezamagit total.

Si uite asa m-am intors la reprezentanta si le-am cerut : ,,Juke diesel aveti? Da. Vreau sa-l testez.” Si uite asa s-a nascut aceasta categorie in care voi include articole despre aceasta masina in care voi prezenta informatii luate din experienta personala si pe care nu le-am gasit oricat m-am chinuit eu cu google, forumuri, facebook, etc.

Aventura Juke, continua!