Indiferent ca ai o masina noua sau mai veche si daca-ti daca-ti respecti masina, este necesar sa-i faci reviziile.

De ce este necesar

Este foarte simplu. Pentru ca masina sa functioneze foarte bine trebuie sa ai grija si de motor. Cand acesta este intretinut la intervale de timp stabilite, uzura nu apare si astfel durata lui de functionare este mai mare si in parametrii stabiliti de constructor.

Cum gandesc romanii revizia

Revizia masinii este gandita de romani in diferite moduri astfel:

A. respecta ad litteram ce spune constructorul in cartea tehnica a masinii si merg cu masina in reprezentanta. Fac acest lucru fie cand au parcurs numarul de kilometri specificati, fie inainte sa-i parcurga. In service-ul de marca gasesc consumabilele acolo fara ca proprietarii sa se mai implice in achizitia lor. In general acest lucru se intampla atunci cand masina este in garantie si de teama de a nu o pierde, merg la service-ul dealear-ului.

Altii merg la reprezentanta pentru revizie chiar daca masina a iesit din garantie, insa consturile sunt foarte ridicate. Se stie foarte bine ca aceste service-uri au preturi foarte mari si ele traiesc din aceasta activitate.

B. altii cumpara ei consumabile, de regula cele mai ieftine si merg la un service de colt de strada sau in propriul garaj respectand sau nu indicatiile producatorului. Am intalnit situatii cand revizia nu s-a efectuat de 2 ani.

C. In alte cazuri se achizitioneaza consumabile de calitate si se merge la un service recomandat sau la cel la care ai mai fost in termenele stabilite in cartea tehnica sau la indrumarea unor mecanici priceputi.

Cand facem revizia

Constructorul face anumite precizari standard privind intervalul de timp cand trebuie facuta revizia, insa pentru Romania lucrurile stau un pic altfel. Trebuie tinut cont ca starea drumurilor din tara este jalnica si astfel viteza de rulare este mult mai mica. Distantele parcurse sunt mai mici si la viteze inconstante. 10.000 km parcursi in Elvetia nu inseamna 10.000 km parcursi in Romania. Ganditi-va la cat praf, gropi si aglomeratie exista in Bucuresti!. Gradul de uzura al motorului este altul.

Constructorii recomanda 15-20.000 km intervalul de timp la care trebuie schimbate consumabilele, insa pentru Romania este destul de mult si uzura motorului poate interveni mult mai devreme.

Poti spune ca o masina noua ,,isi permite” o revizie si la 30.000 km. Da asa este insa in timp uzura are ultimul cuvant.

Cand schimbam uleiul. Cum procedez eu.

Producatorul recomanda ceva, insa atunci cand locuiam in Bucuresti efectuam schimbul de ulei la 10.000 km. Acum mutat fiind intr-un oras din centrul tarii unde parcurg in jur de 20.000 km pe an, unde conditiile de trafic sunt altele, nu mai este asa de aglomerat si merg foarte mult la drumuri lungi, fac revizia la 12.000 km.

Ce consumabile folosesc la Nissan Juke 1.5 dci poti gasi aici.

Mi-a placut intotdeauna ca masina sa functioneze foarte bine si sa nu ma lase in drum pentru ca ma zgarcesc la 10 lei in plus pentru filtrul de motorina. La vanzarea masinii imi place sa-i ofer noului proprietar o masina in conditii foarte bune, oferindu-i totodata intregul istoric service al masinii.

Drumuri line, peisaje frumoase si nu uitati sa schimbati uleiul la timp!