Fiecare are una sau mai multe pasiuni. Este cel mai important lucru atunci cand vorbim despre oameni, sa intelegem ca suntem diferiti. Si este chiar minunat sa fim diferiti deoarece polaritatile diferite se atrag.

Skoda Octavia Tour 1.9 TDI la care faceam referire in acest articol, va ramane pentru totdeauna in inima mea. Este masina care mi-a daruit pana la achzitia Nissan-ului cele mai mari satisfactii. M-a ajutat atunci cand am avut nevoie sa ma plimb, mi-a fost sprijin cand mi-am mutat bagajele dintr-un oras in altul, mi-a fost gazda cand dormeam la Trei Brazi in Predeal. Mai pe scurt a fost pasiunea vietii mele.

Acum a venit timpul sa ma despart de ea. ,,De ce daca ti-a fost atat de draga?” Pentru ca viata mea este croita dupa principiul ,,schimbarea este singura constanta”. Si nu-ti pare rau dupa ea? O perioada o sa-mi fie dor, dar nu o voi uita niciodata.

Ce inseamna o masina foarte buna?

A spune ca o masina este foarte buna, indiferent de marca despre care discutam, presupune din punctul meu de vedere, urmatoarele:
– caroseria sa nu cedeze coroziunii minim 10 ani de zile
– motorul sa functioneze perfect cel putin pana la 150.000 km

In plus modul in care exploatezi si intretii masina va avea un impact foarte mare in acesti 10 ani.
Despre consum nu am facut referire, intrucat sunt proprietari auto care nu sunt interesati de acest aspect, altii se uita la fiecare picatura de motorina, deci discutia ar fi relativa.

Masina aceasta are un consum extraurban, cu AC undeva intre 4,5-4,9 %. In oras lucrurile se schimba intrucat factorii externi au o influenta foarte mare. Spre exemplu in Bucuresti consumul ajungea la 6,5 %, la Brasov 5,5 %.

Faptul ca am intretinut acest autoturism la fiecare moment al ei (schimburi de ulei la 10.000 km, distributia schimbata la 4 ani, cauciuri de fiecare data schimbat in set de 4, condus prudent etc) mi-a oferit o multitudine de satisfactii. Iar acum dupa 12 ani masina arata in conditii extraordinar de bune si de fiabilitate, un autoturism care cel putin inca 10 ani va oferi satisfactii altui proprietar.

Acum cand a sosit momentul vanzarii ei, constat cum alti vanzatori cu acelasi tip de masina se ,,lauda” in anunturile lor cu:
,,am schimbat kit-ul de ambreiaj, volanta, discurile de frana de 2 ori, etc”. Mai aveau un pic si spuneau ca au schimbat intreaga masina. Acest lucru nu reprezinta decat un stil agresiv de conducere si faptul ca masinii nu i s-a acordat atentia necesara.

Cand mi-am propus sa schimba Skoda, am mers la reprezentanta, insa lucrurile s-au schimbat mult. Interiorul nu a evoluat aproape deloc (exceptand masinile cu pret de peste 20.000 E), au aparut modelele Rapid si Octavia care m-au dezamagit. Motorul ALH evident consuma foarte putin si a fost si el inlocuit cu 1.2 si 1.6. Drept urmare m-am indreptat care un alt interior care sa-mi ofere alte satisfactii in ale sofatului.

Indiferent cate masini vor intra pe poarta garajului, Skoda Octavia va ramane iubirea vietii mele.